J'ai laissé.. - Reisverslag uit Pont-de-Vaux, Frankrijk van Melissa Leeman - WaarBenJij.nu J'ai laissé.. - Reisverslag uit Pont-de-Vaux, Frankrijk van Melissa Leeman - WaarBenJij.nu

J'ai laissé..

Blijf op de hoogte en volg Melissa

18 September 2012 | Frankrijk, Pont-de-Vaux

Voor uit kijken is over het algemeen iets wat ik weinig, misschien te weinig doe, maar nu vraag ik mij regelmatig af hoe het er straks uit gaat zien..

Mijn collega's vertrekken langzaam maar zeker allemaal naar Nederland. Ook Mark en Joost waarmee ik op dit moment het appartement deel zullen straks weer voor een aantal maanden naar Nederland gaan. Wat ga ik doen? Wie ga ik ontmoeten? Het voelt als een avontuur en ondanks dat ik nog iedere dag van het campingleven geniet mag het van mij wel zover zijn. Laat maar komen die koude, eenzame winter! Oké, dat is niet helemaal waar. Ik heb nog een aantal voorbereidingen te treffen!

Gewapend met mijn CV en een heleboel zenuwen ben ik al meermaals op pad geweest om bedrijven ervan te overtuigen dat het best leuk en ontzettend handig kan zijn om mij (half Franssprekende, tijdelijke kracht) aan te nemen. Er werden weinig concrete successen geboekt. Totdat..

Gisteren was een goede dag, relaxt wakker geworden in gezelschap van Mark aan onze keukentafel. (lees: Biertafel met piepende banken) De koffietijd nog even mee gepakt en toen weer op pad gegaan. Een auberge in St. Oyen was mijn eerste pitstop, op aanraden van Parcival, mijn huidige werkgever. Yes, nadat ik via het raam naar binnen heb geroepen dat ik op zoek ben naar werk laat de eigenaar mij binnen.
Het gezellig ingedeelde restaurant en terras, een kaart die te begrijpen is voor deze migrant en een ontzettende vriendelijke man maken dat ik mij gelijk op mijn gemak voel. En blijkbaar maak ik een goede indruk! Aanstaande vrijdag ga ik een dagje proefdraaien als serveerster, ik hoop ontzettend dat het iets wordt, duimen jullie voor me?

Dit goede nieuws kan ik natuurlijk niet voor me houden en omdat ik toch benieuwd ben naar moeders vakantie besluit ik haar even te bellen. Slechte verbinding, handsfree.. Ze zijn onderweg. 'Onderweg naar grmodje g jreo..' 'Sorry, ik versta er niks van!' Na ongeveer zes keer de herhaling te beluisteren snap ik dat de dag alleen maar beter wordt. Ze zijn onderweg hier naar toe!!

Voor foto's van het afgelopen seizoen verwijs ik even naar de website: www.rivesdusoleil.com. Vinden via: activiteiten> Kinderanimatie, maar ook onder het kopje: nieuws, nieuwsbulletin en fotogalerie staan een boel foto's van alle leuke momenten en herinneringen.

Niet geheel onbelangrijk is de uitleg voor mijn weinige contact en mijn uitstellen van rendez vous met mensen van thuis. Dit moment verandert er een heleboel voor mij. De keuze om hier te blijven is voor mij meer dan het verlengen van mijn vakantiebaantje. Ik hoop hiermee te bereiken dat ik anders tegen dingen aan ga kijken, dat ik kan blijven wie ik hier ben en vooral dat ik rust vind en tevreden ben over wie ik ben en wat ik doe. Dat klinkt denk ik wel begrijpelijk. Totaal onbegrijpelijk?: 'kom eens kijken!'..

Onaardig en of egoïstisch? Misschien.. Maar voor mij is dit het beste!

Liefs

  • 18 September 2012 - 17:51

    Annelynn:

    Je hebt helemaal gelijk! Volg je hart. De vrienden die niet kunnen accepteren dat jij voor je eigen geluk kiest, die zijn egoistisch. Niet jij :).

    Hoop dat de nieuwe baan bevalt!

    Geniet ervan!

    Kus!

  • 18 September 2012 - 21:42

    Susanne:

    Liefje, ik vind het zo knap allemaal. Solliciteren in een ander land en opzoek gaan naar je eigen geluk. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt en dat je blijft schrijven. Ik vind het leuk om op de hoogte te blijven. Laat je het weten als je cadeautje er is? Ik vind het inmiddels wel weer heel lang duren....


    Liefs Suusje

  • 22 September 2012 - 23:05

    Cees:

    Lieve Melissa,, na de kennismaking donderdag en het lezen van je tekst hierboven is er maar 1 advies,: Als je je hart volgt en vooral doet waarvan JIJ vind dat het past en goed is, ben je goed bezig. Neemt niet weg dat het de kans heeft personen tegen de borst te stuiten. Maar jij komt er, Spreek je snel op FB,want ben erchyt benieuwd hoe het vrijdag ging. We hadden nu pas weer WIFI,, dus de aanvraag is weg.., Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Yes een pagina om verhaaltjes op te schrijven, foto's op te plaatsen en over leuke ervaringen van anderen te lezen. Mijn avontuur: Werken op een camping in Frankrijk. Camping Aux Rives Du Soleil. Vervolg: Blijven wonen en werken in de omgeving van Pont de Vaux. Ook na sluitingsdata van de camping. Huidig stadium: solliciteren en inrichten! Mijn laatste avontuur: Seizoen op sint Maarten! Veel plezier! Liefs Melissa

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 12329

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 01 April 2015

Seizoensjob Sint Maarten

18 Juni 2012 - 30 November -0001

Derde seizoen Pont-de-Vaux

Landen bezocht: