Vrije val.. of Vogel vlucht.. - Reisverslag uit Pont-de-Vaux, Frankrijk van Melissa Leeman - WaarBenJij.nu Vrije val.. of Vogel vlucht.. - Reisverslag uit Pont-de-Vaux, Frankrijk van Melissa Leeman - WaarBenJij.nu

Vrije val.. of Vogel vlucht..

Blijf op de hoogte en volg Melissa

14 Augustus 2012 | Frankrijk, Pont-de-Vaux

Om duidelijk te maken hoe het leven hier in elkaar steekt moet ik mijn collega's quoten. Men zoekt de grens op.. Zoals iedereen, alleen pakt men vervolgens een steen en gooit deze hier lukraak overheen. Zo, zo ver gaan we vandaag. En zo zal het gaan!

Grensverleggend te werk gaan stond vandaag centraal, ik heb mij op 12 meter hoogte afgezet van de brug over de Saone. Na even te twijfelen en zeker 8 keer af tellen ben ik toch gegaan. GAAF! De vlucht is kort, de landing (bijna) pijnloos. Bijna heel team Aux Rives heeft zich aan de sprong gewaagd en dat is als je het mij vraagt ook wel weer heel typerend voor de camping anno 2012.

Daarbij heb ik het hardlopen een aantal weken geleden weer opgepakt en tegen al mijn verwachtingen in mag ik spreken van gigantische vooruitgang. Niet alleen loop ik nu twee keer zo ver als vorig jaar, onderweg hoef ik ook niet meer te stoppen of te lopen. 7 km onafgebroken joggen, wat een kick. De lat wordt uiteraard nog hoger gelegd en het rondje moet weer worden uitgebreid! Maar niet vandaag, voor vandaag hebben wij onze gymnastiek wel weer gehad.

Vlotten bouwen met de kids! Een idee van Jingo waar ik in het begin ontzettend op tegen was in verband met de veiligheid, maar eerlijk is eerlijk; Ik heb de tijd van mijn leven gehad en volgens mij geldt dat ook voor de kinders en ouders. De kinderen zijn als godjes in Frankrijk over de reyssouze naar de Saone geduwd. Vergis je niet; dat is een *** eind. Hopelijk kan morgen de leuke herinnering opboksen tegen de spierpijn, want die zit er na 3 vlotten wel aan te komen. Om nog maar niet te spreken over de 2 liter ranzig sloot water die ik minimaal binnen heb gekregen.

Quotë: Maar, het was wel gezellig!

Vandaag is een goede dag, en dat geeft een dubbel gevoel. In gedachten ben ik namelijk ook bezig met de begrafenis van mijn oom. Die is vandaag en ik ga meer en meer balen van de keuze om er niet bij aanwezig te zijn. Ik hoop dat mijn familie, jullie dus waarschijnlijk veel steun aan elkaar heeft vandaag.

Over nog maar twee weekjes reis ik samen met mijn twee collega's even af naar de Nederland. Ik hoop dat ik in die tijd zoveel mogelijk kan inhalen en goed maken voor de afgelopen en (sorry) aankomende tijd. Na een week ga ik weer terug naar de camping om mee te helpen met het afsluiten van het seizoen en het winterklaar maken van het terrein. Als de werkzaamheden hier eind oktober op zijn, ziet het er naar uit dat mijn Frankrijkavontuur nog even voortduurt.

Vanmorgen ben ik wezen kijken voor een appartement. Direct naast de camping, zo blijf ik in de buurt van een veilig vangnet terwijl ik op eigen benen ga proberen te ontdekken wat de reden is dat ik hier zo graag ben. De camping is voor mij een stage Frankrijk geweest, en deze winter ga ik echt meedraaien. Zoekend naar een baantje kijk ik met een kriebel in mijn buik uit naar deze tijd.
Spannend? JA! Maar de afstand met thuis wordt niet groter, en mijn twee grootste steunpilaren van hier blijven op loopafstand.

Daar gaan we dan, in vrije val?


  • 14 Augustus 2012 - 18:02

    Nina:

    Mooi geschreven en kijk ernaar uit om je te zien!
    Sterkte met je verlies,
    Heel veel liefde <3

  • 15 September 2012 - 10:08

    Susanne:

    Ik vind het wel een mooie tijd voor een mooi nieuw verhaaltje over je sollicitaties. Ben zo benieuwd hoe het je vergaat. En je schrijft altijd zo geweldig!

    Dikke kus van Suusje

  • 18 September 2012 - 18:05

    Nick:

    Leuke blog zo melis, ik herken die quotes :P
    Groetjes uit Twente,
    Nick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Yes een pagina om verhaaltjes op te schrijven, foto's op te plaatsen en over leuke ervaringen van anderen te lezen. Mijn avontuur: Werken op een camping in Frankrijk. Camping Aux Rives Du Soleil. Vervolg: Blijven wonen en werken in de omgeving van Pont de Vaux. Ook na sluitingsdata van de camping. Huidig stadium: solliciteren en inrichten! Mijn laatste avontuur: Seizoen op sint Maarten! Veel plezier! Liefs Melissa

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 12320

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 01 April 2015

Seizoensjob Sint Maarten

18 Juni 2012 - 30 November -0001

Derde seizoen Pont-de-Vaux

Landen bezocht: