La nouvelle.. - Reisverslag uit Pont-de-Vaux, Frankrijk van Melissa Leeman - WaarBenJij.nu La nouvelle.. - Reisverslag uit Pont-de-Vaux, Frankrijk van Melissa Leeman - WaarBenJij.nu

La nouvelle..

Door: Melissa Leeman

Blijf op de hoogte en volg Melissa

24 September 2012 | Frankrijk, Pont-de-Vaux

La nouvelle.. Het staat in dit geval voor : Het nieuws, het nieuwe meisje en tadaa de nieuwe medewerkster! Vrijdag was mijn vrije dag, wat inhield dat ik niet hoefde te werken op de camping. Toch liep om 20:00uur (trouwe lezers begrijpen dat dit niet de ware digitale tijd was) mijn wekker af. Ik wilde namelijk de hele dag bereikbaar zijn. De eigenaar van de auberge zou mij bellen, om te laten weten hoelaat ik die avond verwacht werd. Om kwart voor tien ging de telefoon, zeven uur spraken we af. Verder vertelde hij dat het niet druk zou worden en dat het vooral om een kennismaking met de andere serveerster ging. En hij vroeg of ik in nette broek en op ballerinaschoentjes kon komen. Net als op iedere andere vraag die mij gesteld wordt tijdens dit telefoongesprek antwoord ik: oui, bien sure!

Hals over kop vertrek ik richting het centrum van Macon waar ik gelijk slaag voor zowel broek als schoenen. Fijn, zo red ik het nog net om terug te zijn voor de lunch. Alles zat mee, maar toen..

Bleven er nog ongeveer vijf lange uren over voordat het kon beginnen, wat een ramp. Ieder uur heb ik mij meermaals omgekleed (en dat terwijl de broek en schoenen al vast stonden), mijn haar wisselde steeds keurig met de outfit mee, los, opgestoken, knot.. Uiteindelijk vertrok ik na een heerlijk bord magnetronvoer richting St. Oyen met een simpel zwart tshirt, daarover een vest en in mijn haar de altijd en eeuwige staart.

Twee uur heb ik gewerkt die avond, samen met Cecile en de Chef Jerome. Super! Aardige mensen, weinig gasten, maar daardoor veel tijd om te oefenen op de franse bediening en me te verdiepen in de gerechten en wijnen die op de kaart staan. Na twee uur neemt de Chef mij even apart.. Mijn hart in mijn keel.. Maar dat blijkt achteraf nergens voor nodig, ik mag zaterdag terug komen en ik ben zo goed als aangenomen.

Woning: Check!
Werk: Check!
Sociale contacten: Wordt aan gewerkt..

Samen met de chefkok van de camping en onze altijd vrolijke Franse collega heb ik al even een kijkje genomen in de kroegen van Pont de Vaux. Helaas is gebleken dat dit niet de beste manier is om duurzame contacten te leggen. Als enige meisje in de kroeg,ben ik met mijn blauwe ogen namelijk vooral een prooi voor overJARIGE zaplappen in plaats van een potentiele nieuwe hartsvriendin van vlotte franse jeugd.

Over jarige gesproken.. Overmorgen is 'natuurlijk' mijn verjaardag en ondanks het tegenvallende publiek zal ik dit waarschijnlijk toch ook weer in de kroeg gaan vieren.. Komen jullie ook?! Laat even een berichtje achter als je niet kan komen?!

Dat was een cheap-ass manier om reacties op mijn blog te scoren, alle begrip voor jullie afwezigheid! Drink er maar eentje op mij..

Au Revoir!


  • 24 September 2012 - 18:15

    Annelynn:

    Ook als je er niet bij had gezegd dat je overmorgen jarig bent had ik het onthuuden hoor! Heb je eigenlijk een mobiel telefoon nummer waar ik je op kan bereiken?

  • 24 September 2012 - 18:23

    Je Moeder:

    lieve schat,wat een leuk stukje heb je weer geschreven.
    heel veel succes met je nieuwe baan,en ik hoop dat je toch een leuke verjaardag zult hebben.
    ik zal woensdagavond na mijn werk een borrel nemen op je 21 ste verjaardag.
    liefs en een dikke kus,ook van Henny.

  • 24 September 2012 - 20:23

    Suusje:

    Liefje!! Wat een leuk stukje weer. Ik denk in beelden en zie alles voor me wat je schrijft. Heerlijk! Ik hou van jou en heb het misschien nog nooit gezegd, maar ik ben zooooo trots op jou! Geniet francoise!

  • 25 September 2012 - 10:26

    Wanda:

    Hey lieve Liszie,
    wat leuk zeg om je zo te volgen!!!Veel succes en ik ga je zekers volgen hoor!!
    XXXXX

  • 25 September 2012 - 23:29

    Cees:

    Tis je dus gelukt,, fantastisch.. Maar ook nog wel in Fleurville,,, zo ja,, dan komen wij vlg week op de terugreis langs,, ok.. laat je 't ff weten in Facebook bij me,, xxx Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Yes een pagina om verhaaltjes op te schrijven, foto's op te plaatsen en over leuke ervaringen van anderen te lezen. Mijn avontuur: Werken op een camping in Frankrijk. Camping Aux Rives Du Soleil. Vervolg: Blijven wonen en werken in de omgeving van Pont de Vaux. Ook na sluitingsdata van de camping. Huidig stadium: solliciteren en inrichten! Mijn laatste avontuur: Seizoen op sint Maarten! Veel plezier! Liefs Melissa

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 12322

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2014 - 01 April 2015

Seizoensjob Sint Maarten

18 Juni 2012 - 30 November -0001

Derde seizoen Pont-de-Vaux

Landen bezocht: